Wednesday, July 22, 2009

Gading Gajah?

Dapat call dari Mahadzir tadi, tanya pasal penipuan kereta yg dia sewakan pada sorang pelanggan. Pelanggan ni rupa-rupanya dah banyak buat penipuan(setelah dia siasat melalui panggilan telefon kepada beberapa saudara-mara terdekat si penyewa).
Kata salah seorang saudara isteri peminjam tu, kena bawa gading gajah kalau dan berdepan dengan lelaki ni. Dia tu penipu paling terkenal di Bachok, dan dah keluar masuk penjara beberapa kali. Termasuk menipu sekitar kawasan ibu mertuanya di Bachok.

Dan sekarang orang di sekitar rumah mertuanya dah tak mempercayai mertuanya sebab dia menipu rakan-rakan dan jiran2 mertuanya dengan menggunakan nama mertuanya. Padahal mertuanya tu memang disegani di kampung tersebut. Mertuanya seorang guru kanan sekolah di Bachok.... Pendekata, bila dia ditangkap, dia akan call mertuanya untuk jamin, dan sekonyong2 mertuanya akan pergi menjamin dia.. (seolah2 terpukau).

So disini aku titipkan untuk peringatan diri dan rakan-rakan pembaca sekalian.

Ayat pendinding diri dari terkena pukau, atau mengelakkan dari dipukau.
Baca Ayatul Qursi, surah al-falaq dan an-nas tiap2 kali lepas solat.

Al-Falaq

[1]
Katakanlah (wahai Muhammad); "Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk,
[2]
"Dari bencana makhluk-makhluk yang Ia ciptakan;
[3]
"Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk;
[4]
"Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan (dan ikatan-ikatan);
[5]
"Dan dari kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya".

Qursi pula:



“Allah tidak ada Ilah melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Siapakah yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya, Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.” (Q.s.,al-Baqarah:255)

An-Nas

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ
Katakanlah (wahai Muhammad): “Aku berlindung kepada (Allah) Pemulihara sekalian manusia. (an-Nas 114:1)
مَلِكِ النَّاسِ
“Yang Menguasai sekalian manusia, (an-Nas 114:2)
إِلَـٰهِ النَّاسِ
“Tuhan yang berhak disembah oleh sekalian manusia, (an-Nas 114:3)
مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ
“Dari kejahatan pembisik penghasut yang timbul tenggelam, - (an-Nas 114:4)
الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ
“Yang melemparkan bisikan dan hasutannya ke dalam hati manusia, - (an-Nas 114:5)


Tengah-tengah dok cari tafsir qursi, terjumpa pula khasiat surah al-Waqiah.. (Ha yg ni memang hb aku suruh belajar dan ajar anak2 pompuan baca surah al-Waqiah tiap2 malam)...


Khas Untuk Wanita - dari Dr. Fatmah Az-Zahrah ...

Yang istimewa ustazah bagi amalan untuk menjaga keperempuanan kita supaya sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat dalam surah Al Waqi'ah. Abqaro ni perawan yang sentiasa menjadi perawan. Haa... tu dia. Ayat ni untuk jaga luar dalam atas dan bawah (oopps... censorred). Elok untuk orang yang lepas bersalin, elok juga untuk di amalkan setiap hari bagi perempuan yang sudah berkahwin.

Caranya :


1. Lepas Isya' ambil air segelas, baca Al Fatihah sekali, ayatul Qursi sekali, dan surah Al Waqi'ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.

2. Tiup dalam air dan minum.

3. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri kita untuk kebahagiaan rumahtangga kita.

No comments:

Post a Comment